RunMania.com - forum biegaczy

Dołącz do społeczności biegowej!

RunMania.com - forum biegaczy / Pomoc w debiucie w półmaratonie

Nie jesteś zalogowany.

Login:  Hasło:  Logowanie

Ogłoszenie

Forum jest dostępne wyłącznie w trybie tylko do odczytu.

#1 2012-07-28 21:51:50

orzo86
Użytkownik

Pomoc w debiucie w półmaratonie

Witam wszystkich. Jestem początkującym biegaczem, tzn. biegam juz troche jednak nie korzystałem do tej pory z żadnych planów treningowych tylko biegam tyle ile akurat mam sił. Teraz chciałbym spróbować przebiec półmaraton, w przyszłości bardzo chciałbym zaliczyć również pełny maraton. 1,5 roku temu przeszedłem poważną operacje płuca prawego (de facto ratującą życie), konieczne było wycięcie całości opłucnej z prawej strony oraz jednego płata płucnego i teraz staram się udowodnić samemu sobie że pomimo to można prowadzić aktywny tryb życia i coś osiągnąć. Dlatego zwracam się z prośbą do biegaczy bardziej doświadczonych o pomoc w przygotowaniu w zbliżającym się starcie (09.09.2012 Półmaraton w Pile). Chodzi mi głównie o podpowiedzi jeśli chodzi o jakieś usystematyzowanie treningów oraz byc może w odpowiednim doborze obuwia itp.
Postaram się jak najbardziej przybliżyć moje aktualne wyniki.
Biegam 3-4 razy w tygodniu (od około roku, zimą bieżnia na siłowni). Dystansy różnie, w zależności od dyspozycji dnia, od 7 do 13 km (ale czuję że dałbym rade więcej). Przed bieganiem często wsiadam jeszcze na rower robiąc około 15-20 km, czasem gdy jeszcze nie czuje się dostatecznie zmęczony dochodzi 30 min koszykówki lub pływania. Z reguły 10 km biegam w 45-50 min, życiówka 39:40. Staram się biegać w taki sposób aby pierwsze okrążenia były najwolniejsze ostatnie najszybsze.
Jestem słuchaczem Szkoły Policji w Pile więc 3 razy w tygodniu mam zajęcia z WF-u, na których też jest niezły wycisk.
Mam 26 lat, wzrost 186 cm, waga 86-88 kg więc myślę że dość ciężki jak na biegacza.